W stale rozwijającym się świecie technologii zdarzają się momenty, w których innowacje krzyżują się z ludzką wyobraźnią. Mira, pionierska firma w dziedzinie rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality, AR), zwróciła na siebie uwagę, płynnie integrując technologię druku 3D Multi Jet Fusion ze swoim przełomowym systemem rozszerzonej rzeczywistości zasilanym smartfonem. Rezultat? Połączenie Mira z technologią Multi Jet Fusion stało się inspirującym przykładem tego, jak najnowocześniejsze techniki przyrostowe mogą odmienić branżę AR.
Misja Mira: zwiększenie efektywności zespołu
Mira, czyli start-up technologiczny założony przez Bena Tafta i Matta Sterna w 2016 roku, szybko dostrzegł potencjał MJF. Zaprezentowany przez nich lekki i niedrogi zestaw słuchawkowy Mira Prism w połączeniu z aplikacją mobilną, zamienia smartfon w bramę do nowego świata rzeczywistości rozszerzonej. Został stworzony z myślą o pracownikach przedsiębiorstw, dla których stanie się niewymagającym użycia rąk narzędziem wspomagającym dynamiczne tworzenie raportów i dokumentowanie informacji.
Zestaw słuchawkowy Mira Prism z 2017 roku.
Wyzwanie: Przezwyciężenie powolnych cykli produkcyjnych przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki
To, co wyróżnia firmę na tle konkurencji, to ogromna dbałość o komfort i wygodę użytkownika. Zestaw słuchawkowy Prism został zaprojektowany tak, aby był wygodny do długotrwałego noszenia, co czyni go praktycznym wyborem zarówno do użytku osobistego, jak i profesjonalnego. Jednak AR wciąż znajduje się we wczesnej fazie rozwoju, stąd testowanie i walidacja proponowanych rozwiązań może zająć sporo czasu i wiązać się z zaporowymi kosztami.
„W idealnym świecie powinniśmy być w stanie pozostawić prototypy klientom, abyśmy mogli zobaczyć, jak to jest w ich codziennym życiu, ponieważ zapewnia nam to najcenniejsze spostrzeżenia” – mówi Haley Harrington, inżynier ds. projektowania produktów w Mira.
To poświęcenie skłoniło firmę do zbadania nowych technik addytywnych, aby na podstawie zdobytej oceny zwrotnej dynamicznie rozwijać produkt.
Rozwiązanie: Usprawnienie łańcucha dostaw i elastyczność dzięki Multi Jet Fusion
Multi Jet Fusion, dzięki swojej wysokiej precyzji i możliwościami dostosowywania, stał się idealnym sprzymierzeńcem misji Mira. Współpraca umożliwiła stworzenie lekkich i jednocześnie wytrzymałych komponentów, poprawiając zarówno estetykę, jak i funkcjonalność kolejnych wersji zestawu słuchawkowego. MJF zaoferowało szereg korzyści, w tym skomplikowane możliwości projektowe, zdolność do szybkiej iteracji, uzyskanie części przy niskich kosztach i wysokiej jakości w stosunkowo krótkim czasie.
„MJF pozwala nam produkować kompletne, funkcjonalne urządzenia o wysokiej jakości, które możemy oddać w ręce naszych klientów” – mówi Harrington. „Dzięki temu procesowi jesteśmy w stanie uzyskiwać ciągłe informacje zwrotne i wprowadzać istotne ulepszenia do naszego projektu”.
Komponenty wydrukowane dzięki technologii Multi Jet Fusion do stworzenia prototypów zestawu słuchawkowego Prism.
Proces projektowania części zestawu słuchawkowego przed ich wydrukiem.
Co dalej stało się z firmą Mira?
Zaledwie dzień po tym, jak Apple zaprezentowało Vision Pro, swój zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej (VR i AR) o wartości 3499 dolarów, pojawiła się informacja o nabyciu Mira przez firmę o logotypie nadgryzionego jabłka.
Równie dużym kontraktem i powodem do dumy jest umowa z Nintendo World, która wykorzystuje zestawy słuchawkowe do jazdy Mario Kart w swoich parkach rozrywki w Japonii i Universal Studios w Los Angeles. Aby wzbogacić przejażdżkę o niezapomniane wrażenia zestawy AR do wyświetlania wirtualnych postacie i przedmiotów z gry.
Zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro, zaprezentowany w zapowiedzi wideo przed wypuszczeniem produktu.
Zestaw słuchawkowy od Mira noszony podczas jazdy Mario Kart w Nintendo World.
Zatem śmiało można powiedzieć, że zastosowanie technologii druku 3D Multi Jet Fusion niewątpliwie przyczyniło się do tak szybkiego sukcesu firmy Mira, która zaledwie w 7 lat od założenia start-upu nawiązała współpracę z największymi elektronicznymi gigantami na rynku. A to dopiero początek.
Karolina Urbaniak