Airbus drukowany w MJF od HP!

          Waga Złota W Powietrzu: Wyzwanie Wagi w Przemyśle Lotniczym

W powietrzu każdy kilogram jest na wagę złota! I to dosłownie. W branży lotniczej, konstruktorzy od lat zmagają się z problemem wagi. Odchudzanie samolotów ze zbędnych kilogramów to naturalny sposób na zwiększenie sprawności maszyny w locie. Szacuje się, że jeden kilogram masy samolotu odpowiada za produkcję aż 25 ton dwutlenku węgla! Zmniejszanie objętości korpusów czy elementów nośnych, przy jednoczesnym ulepszaniu parametrów wytrzymałościowych jest zatem w przemyśle lotniczym głównym i największym wyzwaniem. Można by w takim razie rzec, że każdy kilogram w przestrzeni powietrznej dla konstruktorów jest równie cenny, co samo złoto!

       Nowe Horyzonty w Druku 3D: Multi Jet Fusion w Lotnictwie

Z pomocą dla przemysłu lotniczego przychodzi między innymi firma HP oferująca swoje rozwiązanie addytywnej produkcji komponentów w technologii Multi Jet  Fusion. To rozwiązanie polegające na selektywnym spajaniu sproszkowanych tworzyw sztucznych, pozwala na znaczne zmniejszenie wagi elementów konstrukcyjnych samolotów. Elementy drukowane z poliamidów nie tylko są dużo lżejsze od swoich odpowiedników produkowanych przy użyciu technologii konwencjonalnych ale również bardzo dobrze radzą sobie pod kątem wytrzymałościowym. Dużą zaletą technologii przyrostowych takich jak SLS czy MJF, jest możliwość produkowania elementów o bardzo złożonej geometrii, co w rezultacie pomaga utrzymać wytrzymałość a nawet ją ulepszyć, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy detalu, nawet o ponad 70%!

         Rewolucja Produkcji w Przemyśle Lotniczym: Druk 3D na Lotnisku Airbusa

Światowy gigant branży aerospace, firma Airbus od lat stawia na druk 3D jednak w 2021 roku znacząco przemodelowała swój proces technologiczny, uwzględniając w nim technologie addytywne na pełna skalę. Dobrze znane nam z takich modeli jak A320 lub A350 wykończenia kabin czy sloty na bagaże są właśnie wytwarzane przy użyciu druku 3D. Szacuje się że obecnie w ponad 70% wszystkich statków powietrznych, wliczając w to nie tylko samoloty pasażerskie ale także transportowe i wojskowe, posiada znaczną ilość detali wytwarzanych przyrostowo.

Dawid Boratyński



Inne z tej kategorii

    Łodzie w MJF

    Ubi Maior czyli jak działać wydajniej z Multi Jet Fusion od HP Ubi Maior to włoska firma produkująca łodzie (w tym żaglówki regatowe) oraz jachty, których projektowanie nie jest wcale…

    WIĘCEJ

    MJF w produkcji dronów

    Wysoka precyzja wykonania dzięki MJF Bezzałogowe statki powietrzne, czyli inaczej drony znajdują szerokie zastosowanie w militariach, branży fotograficznej, jak i również służą po prostu do zabawy. Konstrukcja urządzenia powinna mieć…

    WIĘCEJ

    3D Center + HP w Polsce!

    Zapowiadaliśmy to od dłuższego czasu, ale teraz możemy ogłosić oficjalnie – 3D Center zostało dystrybutorem drukarek 3D od HP na terenie Polski! Do tej pory (od maja 2017 r.) dystrybuowaliśmy…

    WIĘCEJ

    REWOLUCJA 4.0

    Rewolucje często widoczne są z perspektywy – po czasie wiemy, czy przemiany miały czy też nie rewolucyjny charakter. Zdarza się jednak, iż rewolucja jest świadomie planowana. Z taką sytuacją projektowania przyszłości…

    WIĘCEJ

    3D Center dystrybuuje HP!

    Globalna firma HP i 3D Center zawarły długoletnie partnerstwo dotyczące dystrybucji drukarek 3D pracujących w autorskiej technologii kalifornijskiego giganta.s Umowa obejmuje sprzedaż kompletnych systemów drukarek 3D z akcesoriami, serwisem i…

    WIĘCEJ